top of page
Karla Landripet

Važno je kliknuti na prvu

Updated: Jul 23

Quiet quitting više nije tako quiet, a potraga za zaposlenicima je uvijek aktualna, pa ajmo malo razgovarati o hot temi - kako privući, a onda i zadržati ljude u organizaciji. 

 

U džungli modernog poslovnog svijeta, vrijeme je da se organizacije probude i prepoznaju da ključ leži u iskustvu kroz koje zaposlenici osjećaju da su na pravom mjestu, gdje uče i rastu kao korov na kiši.

 

Sve više tražimo od samog posla - tražimo organizacije koje su u skladu s našim vrijednostima i nude prilike za rast i razvoj. Iskustvo nam oblikuje svaka interakcija s organizacijom, od prvog susreta s brendom poslodavca do onog svakodnevnog "dajem sve od sebe" u uredu. A nije važno samo što nam organizacija nudi na papiru, već i kultura, atmosfera i stil vođenja.

 

Kad poslodavci stave ljude na prvo mjesto, koristi su značajne.



Više od metrika zadovoljstva ili angažiranosti, iskustvo ljudi obuhvaća širi, holistički pristup. Radi se o njegovanju i izgradnji kulture koja potiče well-being, produktivnost i osobni razvoj. S obzirom na to da svaka faza employee journeya ima svoju ulogu u oblikovanju uspjeha organizacije, ključ je u promišljenom i dosljednom provođenju svih tih faza - od početnog privlačenja do dugoročnog zadržavanja.

 

Kad ljudi rezoniraju s vrijednostima svoje organizacije, angažiranost raste za 27 %, a vjerojatnost da će ostati u organizaciji duže od 3 godine je 23 %. Zamislite to kao brak - ako se vaše vrijednosti poklapaju, veće su šanse da nećete imati brakorazvodnu parnicu (Frédéric Beigbeder tvrdi da ljubav traje 3 godine), nego da ćete zajedno širiti sreću i rasti.

 

Znamo da braku prethodi faza dejtanja i udvaranja, a ista pravila vrijede i za recruitment jer činjenica je da 79 % ljudi ne bi radilo za tvrtku s lošom reputacijom, a njih 69 % bi odbilo ponudu za posao ako tvrtka ima loš employer branding, čak i ako su nezaposleni.

 

Dakle, kako privući, a onda i zadržati ljude? 

 

Evo jednostavnog cheat sheeta: treba vam 7 do 9 dodirnih točaka da se aktivni kandidati stvarno zaljube u vaš brand. Možda će čuti za vas od prijatelja pa će pogledati vaše društvene mreže, website, pročitati blog, doći na event koji organizirate itd. Bitno je da se ton, vizualni elementi i poruke (da znate što im želite reći) na svakoj od dodirnih točaka podudaraju, konzistentnost je ključ.

 

1. Koga vi, zapravo, tražite?

Sad, ne morate biti veliki marketinški stručnjak, bitno je da znate kome se obraćate. Definirajte svoje idealne kandidate i segmentirajte svoju publiku - Tko su oni? Što žele? Što trebaju? Prilagodite svoj employer brand i poruke tako da rezoniraju s tim pojedincima. Ako tražite IT genijalce, pokažite im kompleksne i zanimljive projekte na kojima radite i koje tehnologije koristite. Ako ciljate kreativce, naglasite kako će imati slobodu, podršku i resurse za izražavanje i realizaciju svojih ideja. A za one mlade, koji tek počinju, pričajte o mentorstvu, edukacijama i prilikama za rast. Ukratko, pričajte o onome što je bitno baš tim kandidatima.

 

Ne, ne želite stotinu prijava za jedno radno mjesto. Uspješan employer branding je privlačenje onih nekoliko koji su pravi fit za tu rolu i okruženje koje nudite. A kad se vežete za prave ljude, trebate im pokazati što ih čini posebnima, kao kad vam baka hvali vaše kuhanje.

 

2. (Do)kažite vrijednost

Vaš Employee Value Proposition (EVP) treba biti autentičan. Komunicirajte benefite i prilike koje nudite potencijalnim zaposlenicima i što je to što vas izdvaja od drugih. Bitno je da ta priča bude iskrena, da ljudi vide kako vrijednosti žive kroz ponašanja svaki dan. U suprotnom, to su samo prazne priče, kao kad vam susjed pripovijeda o malim zelenima koji nas sve kontroliraju tehnologijom.

 

3. Iskoristite snagu storytellinga

Podijelite stvarna iskustva, priče o uspjehu i neuspjehu (normalizirajte neuspjeh jer je integralni dio uspjeha i sve dok iz njega naučite nešto, nije neuspjeh već lekcija), u svojim komunikacijskim kanalima. To ne samo da humanizira vaš brend, već daje kandidatima realan uvid u vaše radno okruženje. Pogledajte Spotify! Bilo da je riječ o njihovoj web stranici ili društvenim mrežama, komuniciraju dosljedno i u prepoznatljivom tonu. Među prvima su otvorili Instagram za lifeatspotify kako bi predstavili svoj bend (ljude), posao i kulturu HubSpot je još jedan odličan primjer - jedna od tajni iza njihovog snažnog employer branda je način na koji prenose svoju kulturu i vrijednosti kandidatima.

 

4. Neka vaš proces prijave bude intuitivan i jednostavan za korištenje

Prijavljivanje za posao ne bi trebalo biti teško kao prolaz kroz šumu u mraku i internet na brdovitom Balkanu. Pojednostavite prijavu, smanjite nepotrebne korake i osigurajte besprijekornu funkcionalnost mobilne aplikacije. Kao i marketing funnel, proces zapošljavanja može se promatrati kao niz faza kroz koje kandidati prolaze, od toga da uopće čuju za vas, razmatranja, prijave i na kraju, do zapošljavanja. U svakoj od tih faza imate priliku angažirati kandidate i ojačati svoj employer brand kroz ključne poruke i iskustvo. Ne zaboravite onih 7-9 dodirnih točaka!

 

5. Transparentna komunikacija & feedback

Obavještavajte kandidate o statusu njihove prijave redovito i jasno komunicirajte vremenske okvire i kako izgleda proces selekcije. Transparentnost gradi povjerenje i održava kandidate angažiranima i informiranima tijekom cijelog procesa.

 

Kandidatima koji ne prođu selekciju dajte konstruktivan feedback. To ne samo da im pomaže za dalje, već ostavlja dobar dojam i čini njihovo iskustvo pozitivnijim. Tko zna, možda vas preporuče svom prijatelju, a možda su vam idealan fit za neku buduću poziciju.

 

6. Sadržaj kao ključni pokretač

To je vaše tajno oružje. Mi ljudi volimo priče, volimo se osjećati dijelom nečega većeg od nas samih. Pričajte o vrijednostima, kulturi i prilikama unutar organizacije i budite dosljedni i autentični. Podijelite priče svojih zaposlenika, kako su uspjeli i kad su pali na nos, ali ustali jači nego ikad i što ste kao tim iz toga naučili. To pokazuje da ste ljudi, ne samo brojke u tablicama.

 

Za kraj, zapamtite da privlačenje zaposlenika nije trka na kratke staze, nego maraton. Pratite trendove, redovito revidirajte strategije, budite fleksibilni i uvijek imajte na umu da su ljudi srž svega. 

 

Ako se držite toga, bit će to kao vožnja na autoputu bez gužve - glatko i bez stresa.



Commentaires


bottom of page