medium_2413965754.jpg

Zašto ću radije listati toaletni papir nego časopis za poslovnu ženu

Već dobar niz godina kod sebe primjećujem određen otklon prema svim što časopisima, što portalima namijenjenim „poslovnim ženama“. Jednostavno ne mogu prihvatiti ideju da su žene tako posebna skupina da im je potreban njihov poseban časopis samo zato što su žene, usto zaposlene te imaju kakve-takve ambicije.

Dapače, u neku ruku, u nekim najciničnijim trenucima moj doživljaj takvih medija, ovisno o članku na koji naletim, seže između apsolutne kontradiktornosti do blage uvredljivosti. Da, znam, znam – sama namjera je dobra, nema tu ničeg lošeg. Ali, ono što po meni takvi ženski mediji impliciraju jest ideja o „nad-poslovnim-svijetom-silno-izgubljenim-i-nedoraslim-ženama“ za koje je najbolje da se drže zajedno kako bi u tom zamišljenom kolektivu bile jače i hrabrije.

Časopis koji je namijenjen skupini žena koje su zaposlene, zapravo indirektno sintagmu „poslovna žena“ tretira ni manje ni više nego kao oksimoron, i to je vjerojatno najbizarnije od svega. Što je još smješnije, u takvim medijima nećete pronaći puno više od savjetovanja kako se postaviti na sastanku s neugodnim klijentom (okrutnim, zločestim muškarcem) ili pak koja je nijansa ruža prigodna za prijepodnevni sastanak utorkom.

Ne da nikada nisam vidjela časopis ili portal koji se bavi isključivo muškarcima u poslovnom svijetu (za koje u glavi već smišljam jednako frivolne nazive), već isto tako nisam nikada naišla ni na jedne slične medije koji se bave nekom drugom skupinom.

Zašto su žene izdvojene? Zašto se smatra da ženama trebaju upute?

U redu, jasno, zato što su žene veći potrošači, vole listati časopise, što je odlična stvar za oglašivače. Žene će prelistavajući taj časopis onda kupiti i novu šminku, nove kozmetičke tretmane i novi toaletni papir. Naučit će ponešto o pravilnoj frizuri za prezentiranje važnog projekta i nakon posla u svojim štiklama za casual Friday skoknuti po novi šampon. Ali možemo li onda ostaviti posao i karijeru sa strane i nazvati takve časopise i portale nekim drugim imenom?

I samo da razjasnim, ja mislim da se žene trebaju držati zajedno. Žena je prema ženi često najokrutnija, najnepravednija i najotrovnija. Nije više muškarac taj protiv koga se žene moraju boriti za svoj status, danas se zapravo često bore jedna protiv druge, a da temu „protiv-same-sebe“ sada uopće ni ne otvaram. Ako se već netko želi baviti idejom osnaživanja poslovne žene, može komotno poći od sasvim druge premise i zaboraviti razlike u spolu – nebitne su.

Mateja Terek

Foto: katrinaelsi via photopin cc

Ostavi komentar