shutterstock_150449315.jpg

Sigurno u neuspjeh s nerealnim očekivanjima

Nerealna očekivanja zbilja mogu biti velik uzrok problema i obično uzrokuju širok spektar negativnih reakcija jednom kad se ispostavi da prvotne zamisli nikad nisu ni bile ostvarive.
Obično se krivac traži u nekome drugome pa zato već ni same situacije spašavanja od nerealnih očekivanja nisu nikad jednostavne. Sjetite se samo reakcije neke vama bliske osobe kad ste ju dobronamjerno pokušavali uvjeriti da očekuje „možda malo previše“. Ili još bolje, prisjetite se koliko je vama bilo teško prihvatiti činjenicu da ste sami sebi postavili nerealne ciljeve kad stvari nisu ispale kako ste zamislili.
A kad govorimo o odnosima s javnošću – e, tu se svašta očekuje. Ne govorim samo o zamišljenoj povećanoj prodaji, željenom udjelu tržišta ili imidžu, o idealnom broju članaka u novinama ili televizijskim nastupima, rezultatima javnog mnijenja, zadovoljstvu kupaca ili zaposlenika. Ne govorim ni o rokovima. Ne govorim čak ni o budžetima. Govorim o shvaćanju toga što su to uopće odnosi s javnošću. Govorim o realnim očekivanim rezultatima.
Kad već tvrtke s nerealnim očekivanjima angažiraju agenciju za odnose s javnošću, jedinu veću grešku koje agencije mogu napraviti jest da obećaju da će ih ostvariti.
Nemojte me shvatiti krivo – ne kažem da bi realna očekivanja trebala biti smanjena očekivanja. Ako postavite jasne i mjerljive ciljeve, znate što želite, kome se obraćate i zašto je vaša priča bitna, već ste na dobrom putu. Dapače, možda su vaša očekivanja upravo loša time što su preniska jer podcjenjujete svoje realne mogućnosti.
U svakom slučaju, ne očekujte da će vaš problem biti riješen samo time što imate nekog tko vam „radi PR“, jer ni najbolji odnosi s javnošću jednostavno ne mogu nadomjestiti ostale funkcije unutar neke organizacije koje ne obavljaju svoj dio posla.

Naravno, nekad se stvarno dogode izvanredni uspjesi koji nadmaše sva očekivanja – nije nemoguće da će se ostvariti više od onog što ste realno očekivali. Ali takve scenarije radije ostavite kao eventualno lijepo iznenađenje, a ne kao zacrtanu cifru u poslovnom planu.

Mateja Terek

foto: Shutterstock

Ostavi komentar