medium_8220970905.jpg

Sadržaj čini uspješnu internu komunikaciju

Kako biste ocijenili internu komunikaciju vaše tvrtke? Što planirate promijeniti ove godine? Neki manji koraci uopće ne moraju biti tako zahtjevni kako mislite, a već mogu učiniti razliku.

Ako uzmemo u obzir da je smisao interne komunikacije da u konačnici poveća produktivnost, učinkovitost, inovativnost i zadovoljstvo zaposlenika, jasno je da je samo prenošenje informacija raznim kanalima unutar tvrtke daleko od ičeg što uopće možemo nazvati komunikacijom. Poanta je da ne govorimo o nečemu što će vašoj tvrtki dati lijep imidž, već joj čuvati temelje za rast.

U današnje vrijeme modernih, sveprisutnih komunikacija više ne postoji radno vrijeme od devet do pet. Odnosno, nikad se zaista sasvim ne isključujemo od posla, jer ga ako ništa drugo, nosimo sa sobom kući na mobitelu, laptopu itd. Ljudi su pod pritiskom više nego ikad, rade više posla za manje novca, u uvjetima neizvjesnosti i često uopće neprepoznavanja svog rada. Ako mogu skromno savjetovati voditelje internih komunikacija u velikim tvrtkama – nemojte svoje zaposlenike zatrpavati mailovima sa sadržajima koji im uopće nisu relevantni. Nemojte samo popunjavati neke zamišljene sadržajne kvote (pet vijesti tjedno, newsletter mjesečno i sl.). Kao što ni inače u životu ne brojite rečenice koje izmijenite sa sugovornikom, već pamtite sadržaj, dojam, osjećaj, po istoj logici bi se morali voditi i odjeli korporativnih komunikacija.

Radije ponudite informaciju koja je korisna, koja motivira, koja priznaje rad vaših ljudi. Poboljšajte svoju internu komunikaciju povezivanjem raznih stručnjaka i timova unutar tvrtke. Zašto ne biste predstavili uspješne timove i projekte unutar tvrtke drugim ljudima? Potaknite suradnju i zajedništvo, zdrav kompetitivni duh, održavajte autentičnost svoje organizacije, razvijajte njenu kulturu.

Tvrtke često rade grešku otvaranja što većeg broja kanala komunikacije, bez konkretne ideje što  njima žele postići. U takvoj kakofoniji informacija, zaposlenici gube sluh i za one sadržaje koji za njih mogu biti izrazito važni i korisni. Kanali su manje važni – važnija je povratna informacija pa makar ju primili iz samo jednog smjera. Ako vam interna komunikacija nije dvosmjerna, onda uopće nemate komunikaciju.

Najvažniji alat interne komunikacije još uvijek je, i uvijek će biti, sva komunikacija licem u lice, osobito od strane višeg menadžmenta s nižim razinama, naglašavam opet – u oba smjera. Ovo nikad neće zamijeniti niti jedan intranet, društvena mreža, interno glasilo, brošura ili oglasna ploča. Ali, onda opet, ako baš imate neku super ideju kako potaknuti suradnju timova putem neke nove društvene mreže… samo naprijed!

Mateja Terek

foto: jairoagua via photopin cc

Ostavi komentar