onlinekomunikacija.jpg

Online komunikacija – nužnost, ne opcija

Pojavom Web 2.0  paradigme došlo je do značajnih promjena kad je riječ o načinu na koji se web koristi kao platforma. Dotadašnji se način komunikacije proširuje skupom načela, među kojima interaktivnost i brzina spadaju i u najveće promjene i u najveće prednosti. Dolazi do svojevrsne (r)evolucije i demokratizacije interneta jer korisnici prestaju biti pasivni primatelji informacija i počinju sudjelovati u njihovom stvaranju, modificiranju i prenošenju – sve brojnijim komunikacijskim kanalima.

Usmjeravanje određenih poruka prema interesno-utjecajnim skupinama zamjenjuje se otvorenim i transparentnim dijalogom s njima – u realnom vremenu.

Upravo te promjene odnosa s javnošću na internetu približavaju Grunigovom i Huntovom dvosmjernom simetričnom modelu komunikacije, koji u odnosu na dvosmjerni asimetrični model, naglasak stavlja na dvosmjernu komunikaciju i dugoročnu izgradnju održivih odnosa sa svim interesno-utjecajnim skupinama.

Utjecaj koji internet i društvene mreže imaju, pogotovo u kriznim situacijama, svakim je danom sve veći, a uspjeh tvrtki ovisi o sposobnosti  prilagodbe nastalim uvjetima.

Bez obzira je li riječ o B2B ili B2C tvrtci i njihove interesno-utjecajne skupine „žive“ na internetu i razmjenjuju mišljenja na društvenim mrežama. Stoga treba imati na umu da bez obzira na to jesu li te tvrtke spremne na komunikaciju o sebi na navedenim platformama ili ne, odnosno bile one dio određene online zajendice ili ne o njima će se među članovima te zajednice pričati. Dinamični svijet društvenih mreža otvara još jedan prostor za „razgovore“ o brendovima i tvrtkama, šireći informacije puno brže i jednostavnije.

S druge strane, svaka tvrtka mora osluškivati potrebe svojih interesno-utjecajnih skupina i sudjelovati u dijalogu s njima. Sukladno tome komunikacija na internetu i društvenim mrežama više nije opcija nego nužnost – tim više što su korisnici u online svijetu „ojačali glas“ i dobili moć. Mogu reći što žele, kada žele i kako to žele, a tvrtke toga moraju biti svjesne i na to biti spremne.
Danas se bilo čiji “glas” se na internetu “daleko čuje” i širi sve raznovrsnijim komunikacijskim kanalima, koje je upravo iz toga razloga sve teže kontrolirati, pa je utoliko ovaj segment odnosa s javnošću sve važniji.

A strateški odabir komunikacijskih kanala i izravna komunikacija s tisućama ljudi koji imaju internetsku vezu, pristup tražilicama, internetskim stranicama ili društvenim mrežama itekako doprinosi međusobnom razumijevanju i učinkovitoj dvosmjernoj komunikaciji.

Sandra Bencun Soldo

Ostavi komentar