interni_odnosi.jpg

Od internog marketinga do interne suradnje – novi izazovi komunikacije unutar organizacije

Prva asocijacija na spomen interne komunikacije za „piarovce“ i „ejčarovce“ starog kova priziva uredno otisnute plakate povješane na oglasnim pločama, sjajne stranice kvartalnih internih glasila i kompanijske intranet stranice prepune informacija i dokumenata, pravilnika i smjernica.  Komunikacija u njima bila je strogo vođena, strukturirana i (više kao pravilo nego kao iznimka) jednostrana, ali je zadovoljavala svrhu stvaranja osjećaja pripadnosti kod ljudi koji u tvrtki rade te još važnije – osjećaja da se i njihov glas čuje, da i oni mogu mijenjati stvari za koje misle da bi mogle biti bolje. I da bi se mogle raditi bolje.

Tvrtke današnjice ne mogu više zatomljavati potrebu svojih zaposlenika da imaju riječ u razvoju tvrtke, a ako ćemo iskreno – ne bi ne trebale. Promjene kojima se organizacije koje žele slijediti korak s vremenom prepuštaju, omogućavajući slobodnu kreativnost unutar organizacije, demokraciju u kojoj ljudi mogu slobodno iznositi svoje ideje i u kojoj ljudi žele raditi na unapređenju upravljanja, prirodno stvaraju sustave u kojima se gubi potreba za stvaranjem „internog marketinga“, a povećava potreba za internom suradnjom.

No, kad bi to bilo lako, svatko bi to radio – problem leži u činjenici da se mnoge organizacije ne znaju prepustiti promjenama koje će dovesti do toga da olabave svoje unutarnje strukture, omoguće slobodne protoke ideja i mišljenja, ad hoc u istoj mjeri kao i planirane suradnje odjela, timova i pojedinaca.  U takvom okruženju tvrtke imaju priliku „upregnuti“ najbolje od onog čime raspolažu – bila to financijska snaga, ljudski kapitali ili umreženost s interesno-utjecajnim skupinama – kako bi stvorila novu vrijednost. No, kako to nije tako lako kako na prvi pogled izgleda, tako poslovni savjetnici, uglavnom oni čija je uža specijalnost komunikacija s primjesom sklonosti ka pitanjima održivosti, imaju novi posao – osposobiti tvrtku X da postane moderni poslovni organizam koji stvara vrijednosti kako za sebe tako i za svoju okolinu.

Internoj suradnji temeljnoj na dijalogu i razmjeni ideja svakako pogoduje brzi razvoj i napredak različitih društvenih mreža i platformi, kao i dostupnost kompaktnih tehnologija kao što su tableti i pametni telefoni, koje ne samo da omogućuju nego i potiču stalnu komunikaciju, razmjenu mišljenja, zajednički rad i kreativno učenje, a time i osmišljavanje sadržaja i unapređivanje rada organizacije te njeno brže prilagođavanje promjenjivim (tržišnim) okolnostima.

Upravo je poslovni model koji počiva na stvaranju novih vrijednosti u središtu interesa novog okvira  integriranog izvještavanja koji se trenutno nalazi u javnoj raspravi na globalnoj razini. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se svjetske organizacije prilagoditi ovom novom načinu razmišljanja, koji se odmiče od klasičnog razmišljanja o financijskom učinku i sagledava širu sliku – zajedno s internom suradnjom kao važnom karikom u tom lancu.

Gorana Pavičić Nišević

Ostavi komentar